A koronavírus átírta az üzemeltetési szoftver létjogosultságát is
Az utóbbi hónapok az élet minden területét átírták. Sok helyen átalakult a munkarend, és a home office elterjedésével egyes cégeket már nem a dolgozók fizikai jelenléte határozza meg, hanem a virtuális térben létrejövő egység. Hiszen sokan rájöttek, sokat lehet spórolni.
Sokáig egy üzemeltetési szoftver azoknak volt fontos, akik legalább 100, de inkább több száz alkalmazottja van. Hiszen ilyen létszám mellett nem csak az egyszeri és egyedi munkafolyamatokat nehéz összeszervezni, de maga a külső-belső munkaszervezés, végrehajtás is nehézkes.
Home office-szal spórolnak
A home office-nak köszönhetően a legtöbb cég rájött, hogy nem csak egy drága irodát nem kell fenntartani, nem kell rezsit se fizetni és olyan költségekkel se kell foglalkozni, mint tisztítószerek a mosdókba, kávé és rengeteg papír. Persze ez másik oldalról a munkavállalóra ró nagyobb terheket, de sok cég igyekszik ezt kompenzálni. Viszont ez a helyzet előidézte azt is, hogy a cégeknél szinte a túlélés alapkövetelménye lett egy olyan szoftveres háttér, amellyel sok folyamat egyszerűbbé válik.
Üzemeltetési szoftver a szoftverfejlesztés első lépése
Ahogy korábban már mi is beszéltünk róla (LINK), már nem érvényes az, hogy a hagyományos sokszor jobb az újnál. Minden cég életében eljön a pillanat, amikor fektetnie kell abba, hogy megfelelő technológiai, technikai és informatikai háttér álljon a vállalkozás mögött. Ennek lépéseit sorra is vettük, illetve beszéltünk arról is (LINK), hogy egy vállalati szoftver a korszerű cégvezetés legfőbb eszköze. Ez is egyfajta szolgáltatásmenedzsment, hiszen egy olyan rendszer épülhet ki, amelynek során az ügyfelek és maguk a szolgáltatások is átláthatóvá és könnyen kezelhetővé válnak.
Üzemeltetés úgy, hogy jó legyen
Az örök probléma – nem csak ebben az ágazatban -, hogy minél többet kihozni a lehető legkevesebb pénzből. Ennek egyik eszköze egy olyan szoftver, amellyel egy mobilról kézben tartható az egész épület és az épületben zajló munkafolyamatok.
Az üzemeltetési szoftver felépítésének köszönhetően több területtel is képes hatékonyan együttműködni. Például a ticketing rendszerrel (LINK), amellyel a hibabejelentés és kezelés egyszerűsödik.