A szoftverfejlesztés és szolgáltatásmenedzsment kifejezések sokszor csak üres frázisnak hatnak, amikor úton-útfélen találkozunk velük. A szavak mögött viszont komoly tudás áll, csak a megfelelő szakembert kell megtalálni hozzá, és cége szárnyalni fog.

Mi a szolgáltatásmenedzsment?

Külön tudományág is foglalkozik a szervezet eredményes üzleti tevékenységét támogató szolgáltatások megfelelő hatékonyságával, és elsőre igen kacifántos definíciót ad arra, mint is nevezünk szolgáltatásmenedzsmentnek. Valójában

„A szolgáltatás menedzsment nem más, mint meghatározni és végrehajtani (vagy végrehajttatni) azokat a folyamatokat valamint szabályokat, melyek segítségével a szervezet eredményes üzleti tevékenységét lehetővé tevő, azt támogató szolgáltatások megfelelő minőségben és hatékonysággal nyújthatók és támogathatók.”

A nem túl olvasóbarát definíció valójában azt jelenti, hogy egy olyan rendszer építenek ki, amelynek során az

ügyfelek és maguk a szolgáltatások is átláthatók és könnyen kezelhetők.

Ezzel nem csak időt, de nyilvánvalóan pénzt is spórolhatunk. Sokan hihetnék, ez valójában csak egy óriáscégnek hasznos, hiszen egy kis- vagy középvállalkozásnak minek is lenne ilyenre szüksége? Nos, a kisvállalkozók valóban nem feltétlen áldoznak egy ilyen szolgáltatásra, de miért is tennék, ha összesen egyféle, szolgáltatás nyújtanak. Mindjárt más a helyzet, ha jóval több a szolgáltatás, de ebből adódik, hogy a vállalat is nagyobb, ergo már nem valószínű, hogy kisvállalkozásról beszélünk.

De mi a szolgáltatásmenedzsment előnye?

Amennyire kacifántos volt a definíció, annyira egyszerű, miért is van rá szükségünk.

  • az IT-szolgáltatások folyamatos rendelkezésre állása, minőségi javítása és hatékonyságnövelés
  • Az üzleti tevékenységhez és üzleti igényekhez igazodik
  • folyamatos lépéstartás a változásokkal

A lényeg továbbra is abban rejlik, hogy fel kell ismerni,

egy vállalat és a szolgáltatások függenek egymástól. Egyik sincs a másik nélkül.

Emiatt különösen fontos, hogy a célokat egyértelműen fogalmazzuk meg – magunknak is és az IT-szolgáltatások felé is, ugyanis csak így tud a szolgáltatásmenedzsment hatékonyan működni és pénzt termelni.

A szolgáltatásmenedzsment fontos része a help desk, amely sokaknak ismerős lehet, aki használt már vállalati szoftvert vagy egyáltalán dolgozott olyan helyen, ahol kiterjedt informatikai rendszer van. A szolgáltatásmenedzsment fontos ismérve, hogy a service desk, azaz a szolgáltatásnyújtás mellett a segítség is mindig elérhető legyen.

Milyen eredményei vannak a hatékony szolgáltatásmenedzsmentnek?

Az első kézzel fogható eredmény, ha megfelelően működik a szolgáltatásmenedzsment, hogy kevesebb idő alatt ér el sikeres üzletet a vállalkozás: azaz időt és pénzt takarítanak meg.

Ezt azzal éri el, hogy az ügyfél jobban érti a szolgáltatást – azaz megint csak arról van szó, hogy a rendszer jól működik. A cég számára nem utolsó szempont, hogy nem csak az ügyfelek, vagy nem csak a vezetőség, hanem minden dolgozója pontosan ismeri és tudja a célokat, így saját feladataikkal és szerepükkel is tisztában vannak.

Ennek köszönhetően az IT-szerepe felértékelődik, vagyis inkább egyértelművé válik. Egy komplex szolgáltatásmenedzsment folyamatos visszajelzést küld, előre mutat és rendszerben gondolkodik.

És hogy az ITone miben tud biztosan segíteni, azt itt megtalálja. A szolgáltatókra specializált ajánlatunkért pedig lépjen velünk kapcsolatba.