Évente több mint 10 millió megy el, csak adminisztrációra
A fizetések egyre nőnek, ráadásul a munkaerőhiány sem segíti a vállalkozásokat, ezért különösen fontos, hogy ne végezzünk felesleges, automatizálható vagy kiváltható munkafolyamatokat.
Egy munkalap szoftver bérlése vagy megvásárlása már kis összegért elérhető, ami rengeteg időt és pénzt tud megtakarítani cégednek és ezt egy valós esettanulmányon keresztül mutatjuk be.
Mennyit bukunk azzal, hogy nincs egy megfelelő rendszer, egy hasznos szoftver? Az egyik építőipari ügyfelünknél sikerült éves szinten több millió forintot megspórolni egy munkalap szoftver bevezetésével.
Lássuk, hogy hogyan!
Ügyfelünk és a problémája
Az építőipari kivitelezés területén működő, összesen 68 fős cég kivitelező munkatársai (burkolók, villanyszerelők, ácsok, asztalosok, vízszerelők, stb.) több projekten dolgoznak egyszerre és a projekteken belül is különféle munkákon. A munkanap végén az aznapi teendőket egy papíralapú formanyomtatványra kellett felvinni, amin rögzítették, hogy hol, mettől-meddig és mit csináltak. Ezt követően ezeket a papírokat le kellett adniuk, ahol egy következő munkatárs ezeket rögzítette egy Excelbe, amiből hó végén egy harmadik munkatárs végezte a bérszámfejtést és projekt költségszámítást.
Mennyibe kerül a cégnek valójában egy ilyen hagyományos papír alapú, elavult rendszer?
Nézzük a matekot:
Az épitőiparban minimálisan 4530 Ft-ot számolhatunk egy-egy szakmunkásra óránként (Forrás)
Ha a 68 kolléga minden nap csak 20 percet tölt fejenként a papírok kitöltésével és leadásával, ahelyett, hogy szakmai, számlázható munkát végezne, akkor ez naponta kollégánként 1510 forintunkba kerül, tehát az összes kolléga esetén erre 102.680 Ft megy el NAPONTA!
Havonta, 21 munkanappal számolva 2.156.280 forintba kerül, hogy adminisztráljanak a kollégák.
Ehhez számoljuk hozzá azt a munkatársat is, akinek a fél munkaideje azzal megy el, hogy ezeket a papírokat rögzíti Excelbe és kimutatást készít belőle, ez egy hónapban még 288.315 forinttal növeli a már amúgy is tetemes összeget. (Forrás: Pest megyei átlagbér fél havi költsége)
Ezek alapján az ügyfelünk összesen 2.444.595 Ft-ot költött minden hónapban a munkaidők elszámolására, ahelyett, hogy értékteremtő munkát végeztek volna a kollégák.
Mennyit spórolnak az új munkalap szoftverrel havonta?
Az adminisztrációt sajnos nem lehet teljesen eltűntetni, de lehet egyszerűsíteni és gyorsítani.
A szoftver segítségével sikerült átalogsan napi 10 perc alá vinni a szükséges adatbevitelt munkatársanként
köszönhetően annak, hogy mobilon és tableten is egyszerűen kitölthetik, továbbá a szoftverbe épített automatizmusok jelentősen gyorsítják a munkák rögzítését és minimalizálják a hibákat. A fejlesztés során kiemelt szempont volt a felhasználóbarát felület, amit bárki tud használni.
A munkalapok mellé fényképeket, számlákat és egyéb dokumentumokat is lehet csatolni, ami szintén nagy könnyebbséget jelent ügyfelünknek.
Lássuk a számokat:
A 2.156.280 Ft-os korábbi havi adminisztrációs költség a szoftver segítségével lecsökkent a felére, 1.078.140 Ft-ra, hiszen már nem kell annyi időt eltölteniük a kollégáknak a munkalapok kitöltésével és az irodai kollégának is már csak a munkaidejének 10%-a megy a munkalapok riportolásra, mert a rendszer ezeket már automatikusan készíti és csak ellenőrizni kell.
Összesen 1.308.792 Ft a havi megtakarítás a munkalap szoftvernek köszönhetően!
Ehhez számoljuk hozzá azt a munkatársat is, akinek a fél munkaideje azzal megy el, hogy ezeket a papírokat rögzíti Excelbe és kimutatást készít belőle, ez egy hónapban még 288.315 forinttal növeli a már amúgy is tetemes összeget. (Forrás: Pest megyei átlagbér fél havi költsége)
Mennyibe kerül a szoftver?
A munkalap szoftver, amivel ezt a jelentős költséget és felesleges munkát megtakarítják,
havonta 39.900 Ft-ba kerül az ügyfelünknek
amiért megkapja a teljes felhő alapú rendszert, amit minden munkatárs használhat, folyamatos frissítéseket, új funkciókat és a támogatást, egyéb járulékos költség nélkül.